چای ممتاز بهاره (چای مرغوب ایرانی)

چای نام یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از این گیاه است. چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان‌ها است، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، یا پروتئین. دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد. چای ممتاز بهاره یکی از چای‌های مرغوب و با کیفیت تولید شده در کارخانجات شمال کشور می‌باشد. عطر و طعم این نوشیدنی گیاهی بسیار دلچسب و نوشیدن آن فوق العاده آرامش بخش است. این چای در بسته بندی های یک کیلویی عرضه می گردد.

چند راهکار ساده برای تشخیص چای طبیعی وقتی چای طبیعی در قوری دم می‌کشد، بعد از گذشت ۱ الی ۲ ساعت و یا حتی چندین ساعت نباید روبه سیاهی و یا تیرگی زیاد برود.

چای خشک طبیعی رنگ یک دستی ندارد و بخش‌هایی از ساقه و برگ به صورت مخلوط در آن وجود دارد. میزان ساقه و برگ با توجه به انواع مختلف چای متفاوت است. برای نمونه می‌توان گفت چای‌های قلم ساقه‌های چای بیشتری نسبت به چای‌های شکسته دارند.

یک چای طبیعی به هیچ عنوان در چند ثانیه دم نمی‌کشد و نمی‌توان این انتظار را داشت که یک قاشق چای خالص چندین لیوان چای بدهد. چای طبیعی حداقل به ۲۰ دقیقه زمان برای دم کشیدن نیاز دارد.

چای ممتاز بهاره

چای خالص ایرانی فواید زیادی دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش جریان خون در کلیه‌ها، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون، ضد سرطان، کاهش دهنده وزن، شاداب کننده پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش مشکلات قلبی و عروقی، کاهش کلسترول و … .

این چای کاملا خالص، خوش رنگ، خوش طعم و خوش عطر است و بیشترین فروش را در بین چای‌های ایرانی دارد.چای ممتاز به دلیل کیفیت، مرغوبیت و خواص دارویی فراوانی که دارد به این نام شهرت یافته است. این محصول کاملا طبیعی و فاقد هرگونه رنگ دهنده شیمیایی و طعم دهنده مصنوعی است.

این چای ترکیبی از برگ‌های اول و دوم و غنچه برگ‌های چای ارتفاعات شمال می‌باشد. زمان دم کشیدن این چای ۲۰ دقیقه است که اگر زمان بیشتری صرف شود کیفیت چای افزایش پیدا می‌کند. با رنگ، طعم و گسی بی نظیری که دارد در ذهن‌ها خواهد ماند.

چای ممتاز بهاره (چای مرغوب ایرانی)
چای ممتاز بهاره (چای مرغوب ایرانی)

 

نحوه طبخ چای طبیعی (ممتاز بهاره)

وقتی آب در سماور جوشید ۵ الی ۱۰ دقیقه بگذارید در حال جوش باشد، سپس به ازای هر نفر یک پیمانه چای درون قوری بریزید و آب جوش را متناسب با چای درون قوری اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بگذارید دم بکشد. ترجیحا از دم کن قوری استفاده کنید. ته نشین شدن برگه های باز شده چای نشان‌ می‌دهد که چای دم کشیده و آماده برای نوشیدن است.

 

چای ممتاز بهاره (چای مرغوب ایرانی)
چای ممتاز بهاره (چای مرغوب ایرانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.